Με 200 ευρώ ούτε ζεις ούτε επιβιώνεις

Με 200 ευρώ ούτε ζεις ούτε επιβιώνεις

του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου
Καλό θα είναι οι υπουργοί να αποφεύγουν τις προσβολές προς μια κοινωνία που έχει νιώσει στο πετσί της τι σημαίνει φτώχεια
Η βραδυφλεγής βόμβα της Μέσης Ανατολής και ο κίνδυνος από μια Αμερική χωρίς σχέδιο

Η βραδυφλεγής βόμβα της Μέσης Ανατολής και ο κίνδυνος από μια Αμερική χωρίς σχέδιο

του Παναγιώτη Σωτήρη

Η απόφαση Τραμπ για την εκτέλεση του Κασέμ Σουλεϊμανί κάνει ακόμη πιο σύνθετο το κουβάρι των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή αλλά γεννά ερωτήματα για το εάν οι ΗΠΑ έχουν όντως ένα στρατηγικό σχέδιο
Αίτια και συνέπειες της στοχοποίησης των Ιρανών

Αίτια και συνέπειες της στοχοποίησης των Ιρανών "Φρουρών" από τον Τραμπ

του Κώστα Ράπτη
Από χθες η διεθνής πραγματικότητα έγινε λίγο περισσότερο επικίνδυνη και απρόβλεπτη από ό,τι ήδη ήταν. Η απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να κηρύξει τρομοκρατική οργάνωση το σώμα των Φρουρών της Επανάστασης της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν (και η αντίστοιχη απόφαση της Τεχεράνης να κηρύξει τρομοκρατική οργάνωση την CENTCOM, δηλ. την διακλαδική διοίκηση των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ που περιλαμβάνει στην δικαιοδοσία της τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία) δημιουργεί δεδομένα πρωτοφανή.
Πέντε δυσκολίες για να γράψει κανείς την αλήθεια

Πέντε δυσκολίες για να γράψει κανείς την αλήθεια

Μπέρτολντ Μπρεχτ

Πέντε δυσκολίες για να γράψει κανείς την αλήθεια
(αποσπάσματα)
Όποιος σήµερα θέλει να πολεµήσει την ψευτιά και την αµάθεια και να γράφει την αλήθεια έχει ξεπεράσει το λιγότερο πέντε δυσκολίες. Πρέπει να έχει το  θάρρος να γράφει την αλήθεια παρόλο που παντού την καταπνίγουν· την  εξυπνάδα να την αναγνωρίσει παρόλο που τη σκεπάζουν παντού· την  τέχνη να την κάνει ευκολοµεταχείριστη σαν όπλο· την  κρίση να διαλέξει εκείνους που στα χέρια τους η αλήθεια θ’ αποχτήσει δύναµη· την  πονηριά  να τη διαδώσει ανάµεσά τους. Αυτές οι δυσκολίες είναι µεγάλες για κείνους που γράφουν κάτω απ’ το φασισµό, υπάρχουν όµως και γι’ αυτούς που τους κυνήγησαν ή που έφυγαν ακόµα και για όσους γράφουν στις χώρες της αστικής ελευθερίας.
Τελικά τι είδους επενδύσεις θέλουμε; – Και με ποιους όρους για τους εργαζόμενους και την κοινωνία;

Τελικά τι είδους επενδύσεις θέλουμε; – Και με ποιους όρους για τους εργαζόμενους και την κοινωνία;

Η προσέλκυση επενδύσεων αποτέλεσε βασικό στόχο και της προηγούμενης κυβέρνησης και της τωρινής. Ωστόσο, απουσιάζει η σοβαρή συζήτηση για το είδος των επενδύσεων που θέλουμε
Λιβύη: Τι συμβαίνει με τον εμφύλιο-Η χαρτογράφηση ενός περίπλοκου παιχνιδιού

Λιβύη: Τι συμβαίνει με τον εμφύλιο-Η χαρτογράφηση ενός περίπλοκου παιχνιδιού

του Άγγελου Αλ. Αθανασόπουλου

Η υπογραφή του Μνημονίου Συναντίληψης για την Οριοθέτηση των Θαλασσίων Δικαιοδοσιών στη Μεσόγειο μεταξύ της Τουρκίας και της διεθνώς αναγνωρισμένης Κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας (GNA) με έδρα την Τρίπολη επανέφερε στο προσκήνιο των πολιτικών και διπλωματικών κύκλων των Αθηνών το χάος που έχει επικρατήσει από το 2011 και μετά στη Λιβύη.
«Γιατί σοσιαλισμός»

«Γιατί σοσιαλισμός»

του Άλμπερτ Αινστάιν

Άρθρο με τίτλο «Γιατί σοσιαλισμός», το οποίο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στο πρώτο τεύχος του αμερικανικού περιοδικού Monthly Revue, το 1949
Επιστροφή στις αξίες της Αριστεράς

Επιστροφή στις αξίες της Αριστεράς

του Γιάννη Κουζή

Δεν νοείται Αριστερά χωρίς την καθοριστική και ζωογόνο γείωσή της στη νεολαία, στα συνδικάτα και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για την αναγέννηση των κινημάτων τους.
Στην υπηρεσία του έθνους (για την ιδεολογική λειτουργία του ελληνικού τραγουδιού)

Στην υπηρεσία του έθνους (για την ιδεολογική λειτουργία του ελληνικού τραγουδιού)

των Γιάννη Μηλιού και Θ'ανου Μικρούτσικου

1. Η κρίση του τραγουδιού: Μια «αριστερή» μυθολογία για ένα «εθνικό» πρόβλημα
Τους τελευταίους μήνες η «κρίση» στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας. Προηγήθηκε η διαμάχη στο εσωτερικό της ένωσης μουσικοσυνθετών - στιχουργών Ελλάδας (ΕΜΣΕ), που κορυφώθηκε με την αποχώρηση από την ένωση ενός όχι ευκαταφρόνητου αριθμού συνθετών, μεταξύ των οποίων βρίσκονται πολλοί από τους καταξιωμένους, με πρώτους τους Χατζηδάκι και Θεοδωράκη. Ακολούθησε η διαμάχη ανάμεσα στην «ένωση δημιουργών ελληνικού τραγουδιού» (ΕΔΕΤ), που ίδρυσαν οι αποχωρήσαντες και την ένωση τραγουδιστών Ελλάδας (ETE). Αποκορύφωμα της διαμάχης η «απαγόρευση» να τραγουδούν δικές τους συνθέσεις, που απηύθυναν οι Χατζηδάκης και Θεοδωράκης προς τα στελέχη της ETE Αλεξίου, Γαλάνη, Νταλάρα.